A már megvalósult informatikai fejlesztések jól megalapozzák az e-közigazgatás jövő év eleji indulását – mondta a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára a 8. Infotér konferencia csütörtöki zárónapján, Balatonfüreden.

infotérAz Infotér Konferencia pulpitusa – fotó: Illyés Tibor / MTI

Hajzer Károly kiemelte, hogy a közigazgatásban korábban tapasztalható "szigetszerű megoldásokat", amelyeket egymáshoz nem csatlakozó alkalmazások jellemeztek, 2018. január 1-jétől felváltja majd az e-közigazgatás, amelynek jellemzője, hogy a hivatali ügyek kényelmesen, online felületen intézhetők.

A 2014 utáni dinamikus előrelépéshez az e-közigazgatás területén jó alapot teremtettek a korábban megvalósított informatikai fejlesztések. Négyezer hivatali kaput hoztak létre és azt célozták meg, hogy az intézmények "tisztán elektronikus" adatokat fogadjanak. Fontos további feladat az állampolgárok "azonosíthatósága", az e-személyi igazolvány bevezetése és a személyre szabott ügyintézési felület megteremtése – foglalta össze.

Szavai szerint az e-közigazgatás egyik fontos eleme az e-papír megvalósítása, amelynek segítségével az ügyfél online fordulhat a hivatalhoz. A helyettes államtitkár nagy eredmények nevezte, hogy megközelítően 3 ezer ügyfélkaput 65 év feletti állampolgárok működtetnek. Fontos megteremteni annak a lehetőségét, hogy a meglévő adathalmazhoz a szükséges biztonsági feltételek mellett minél több felhasználó hozzáférhessen.